pühapäev, november 12, 2006

Ma tegin piruka


Tegelikult sündis see pirukas minu ja Hr. Abikaasa koostööna. Hr. Abikaasa roll oli peamiselt toetada moraalselt, mängida köögikombaini ning hiljem olla taimeri eest, ehk siis õiendada teemal: "Kas keegi seda pirukat ka vaatab??? Kas see pirukas on seal ahjus juba põhja kõrbenud???"
Idee tekkis sellest, et ma ostsin ajakirja Kööginurk, kus sees olid väga lahedad retseptid ja muuhulgas šampinjonikotlettide oma. Ostsin kohe šampinjonid ära, siis aga jäi silma alla soolase muretaigna pakk ja haarasin sellegi. Et kotlettide asemel võib ju väga vabalt teha šampinjonipiruka.
No ja siis tegimegi. Praadisime tükeldatud šampinjonid ja sibula ära, sekka peterselli, küüslauku, hallitusjuustu ja pirnitükke(need viimased on inspireeritud kunagisest Kajaka pirni ja hallitusjuustupirukast). Segu kallasime eelküpsetatud muretaignapõhjale. Peale ladusime prosciuttot, tomatilõike, neile pipart puistasime, basiilikulehti asetasime ning mozarellatükkidega katsime. Kõige lõpuks kallasin peale ka natuke muna-piimasegu, mis põhimõtteliselt oli kavas kallata enne tomatitükkide jms lisamist, kuid midagi hullu sest ei olnud, et alles lõpus see meelde tuli. Ära küpsetasime, ahjust õigeaegselt välja võtsime ja koheselt ka pool sellest nahka pistsime. Pool jäi tänaseks isadepäevahommikusöögiks!

3 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

pirukas näeb aus välja.

Reede ütles ...

Minu ühe keraamikust sõbra pere sai tuttavaks Akka Sultaniga-Prantsusmaalt (või kes seda täpselt mäletab, kuskohast ta Pärnusse mõneks ajaks elama ja kokatööd tegema tuli-Pealtnägija tegi ka temaga intervjuu-on üks rikas ja haritud mees omakandi vanast suurest rikkast kuulsast suguvõsast, kes tahab elada silmapaistmatut elu).
Ja see Akka kutsus mu sõpra ja tema sõpru vahel enda juurde õhtusöökidele. Mõnikord palus mu sõbral mingi eesti söök ka kaasa võtta. Ja küsis siis, et misjaoks peavad eestlased kõik toidud munaga ära rikkuma (muna-piima segu kasutamise kohta). Ega ta ei halvustanud eesti sööki, aga lihtsalt imestas, et mida see muna küll toidule juurde peaks andma.
Ma ise armastan ka muna-piimasegu igale poole panna ja minumeelest on see hea.
See šampinjonipirukas näeb väga hea välja!

Anu ütles ...

ma ausalt öeldes ise ka kahtlesin selle segu vajalikkuses, aga kartsin, et muidu laguneb täidis lõikamisel ära:)